سایز ظروف (به خصوص بشقاب ها) را متناسب با فضای کابینت، قفسه ها و ماشین ظرفشویی خود انتخاب کنید. ممکن است شما بشقاب هایی با ظاهر بزرگ و زیبا را دوست داشته باشید، اما زمانی که درب کابینت شما بسته نشود این علاقه از بین خواهد رفت. قبل از خرید هر چیزی محدودیت های فضا و ذخیره سازی را مد نظر داشته باشید.

به دنبال سرویس هایی باشید که امکان اضافه کردن و جایگزینی تکه ها در آن وجود داشته باشد. اگر شما بیشتر به بشقاب و کاسه ی سوپ خوری علاقه دارید، نیازی نیست که برای سایر تکه ها پول بدهید. این نوع سرویس ها به شما اجازه می دهند ترکیبی که دقیقا مد نظر شماست انتخاب کنید. حتی بهتر از آن می توانید در صورت شکستن تکه ها آن ها را جایگزین نمایید.

رنگ سفید شیک و کلاسیک است، بنابراین می توان گفت ظروفی از جنس چینی و پورسلین هیچگاه شما را نا امید نمی کنند. با انتخاب ظروف سفید ممکن نیست که اشتباه کرده باشید. این نوع ظروف زیبا، کلاسیک و دارای چندین کاربرد هستند و شما می توانید آن ها را با کاسه ها و لیوان های رنگارنگ ست نمایید. بنابراین توصیه می کنیم ظروف سفید را در اولویت قرار دهید.

به اندازه ای خرید کنید که بتوانید یک مهمانی شام بزرگ برگزار کنید. در حال حاضر ممکن است فقط یک یا دو نفر در منزل شما ساکن باشند، اما عاقلانهتر این است که آینده نگر باشید و برای خانواده ها، مهمانی ها و دورهمی های بزرگتر برنامه ریزی کنید. مطمئین باشید پشیمان نخواهید شد.

برای مصارف روزانه و مراسمات رسمی یک سرویس مشترک تهیه نمایید. نیازی نیست که دو سرویس جداگانه تهیه کنید، بلکه سرمایه ی خود را روی یک سرویس خوب بگذارید و با پیراستن بخشی از آن را با لایه های محافظ و اضافه کردن سایر ظروف، از آن ها در مصارف روزانه بهره ببرید. با این کار در فضا و هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

ظروف عالی و درجه یک ارزش هزینه کرد دارند. اگر برنامه شما این است که سال ها با این ظروف زندگی کنید، روی کیفیت ظروف مضایقه نکنید. کمی بیشتر هزینه کنید تا چیزی که واقعا میخواهید را به دست آورید. حتی اگر مدت زمان بیشتری صرف کامل شدن مجموعه خود کنید.


مطالب مرتبط :

انواع سرویس چینی مناسب جهیزیه