محمدعلی مرادی مدیرعامل کارخانه چینی تقدیس گفت: قانون کار ایراداتی دارد به طوری‌ که بالاترین حق بیمه را در دنیا  کارفرمای ایرانی می‌دهد


به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدعلی مرادی ظهر امروز در  شهرک صنعتی شهرستان گناباد، اظهار داشت: این کارخانه در 30 هزار متر زیربنا و 51 هزار متر زمین ساخته شده که 40 ماه طول کشید که راه‌اندازی شود. 

مدیرعامل کارخانه چینی گناباد افزود: تعداد پرسنل این کارخانه 738 نفر است که 100 درصد پرسنل گنابادی هستند و از لحاظ مدرک تحصیلی بالای تعداد 160 نفر لیسانس و بالاتر از لیسانس و بقیه دیپلم و فوق‌دیپلم هستند و تعداد دو هزار نفر دیگر نیز برای اشتغال مراجعه کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: دولت هیچ‌گونه کمکی به مناطق محروم در بخش صنعت نمی‌کند و فقط به مراکز استان‌ها توجه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از زمانی که یارانه‌ها را از کالاها حذف کردند همه کالاها گران شد ولی ما اجازه افزایش قیمت چینی‌ها را نداشتیم.

مرادی با اشاره به برخی از مشکلات کارخانه افزود: قالب ریخته‌گری تحت فشار خراب شده که مواد اولیه قالب را به کارخانه نمی‌دهند و از آلمان وارد می‌شود و این در حالی است که در بخش قطعات نیز مشکل داریم.

وی تصریح کرد: قانون کار ایراداتی دارد به طوری که بالاترین حق بیمه را در دنیا کارفرمای ایران می‌دهد، در این کشور هر کاری انجام شود 30 درصد دولت می‌گیرد، 7 درصد کارگر و 23 درصد کارفرما که 7 درصد کارگر را هم کارفرما می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کارخانه سود ندارد افزود: چینی تقدیس هم از لحاظ کیفیت و هم تولید حرف اول را در کشور می‌زند و پیش‌بینی می‌شود 60 تا 65 درصد از تولید صادر شود.


 


مرادی با اشاره به مواد اولیه کارخانه گفت: تولید یک زنجیر پیوسته است و حدود 60 تا 65 درصد مواد اولیه این کارخانه از خارج از کشور وارد می شود چرا که موادی مثل کائولن گناباد در مواردی چون کاغذسازی، کاشی و چینی بهداشتی کاربرد دارد.


وی با بیان اینکه صنعت در ایران آینده خوبی ندارد افزود: در اسلام فلاحت و تجارت مطرح است که در بخش تجارت از همه نوع کالا و جنس از چین به صورت نامرغوب وارد می شود.


مرادی تصریح کرد: دولت هیچ گونه کمکی به مناطق محروم در بخش صنعت نمی کند و فقط به مراکز استانها توجه دارد.


وی بیان کرد: از زمانی که سوبسیدها را از کالاها حذف کردند همه کالاها گران شد ولی ما اجازه افزایش قیمت چینی ها را نداشتیم.


مرادی با اشاره به برخی از مشکلات کارخانه گفت: قالب ریخته گری تحت فشار خراب شده که مواد اولیه قالب را به کارخانه نمی دهند و از آلمان وارد می شود و این در حالی است که در بخش قطعات نیز مشکل داریم.


وی با بیان اینکه این کارخانه سود ندارد افزود: چینی تقدیس هم از لحاظ کیفیت و هم تولید حرف اول را در کشور می زند و پیش بینی می شود 60 تا 65 درصد از تولید صادر شود.


مرادی ضمن تشکر از مسئولین و مردم گناباد گفت: به خاطر تعامل مسئولین مقدار زیادی از کار شروع شده که اگر به ثمر برسد گناباد از محرومیت درمی آید.


منبع  http://www.gonabad20.ir


مطالب مرتبط :

انواع سرویس و ظروف چینی با پوشش نانو و ضد لک

راز پاک کردن لکه‌های ظروف چینی

مواد اولیه تولید ظروف چینی

بهترین نوع ظروف غذاخوری برای سلامتی کدامند ؟